Ders5: SEO İçin Keyword Domain Kullanılmalı mı?

Domain Seçiminde anahtar kelimenin göz önüne alınması yani keyword domain eskiden beri arama motoru sonuç sayfalarında(SERP) sıralamayı etkileyen faktörlerden bir tanesidir. Ancak son zamanlarda bu kullanımda biraz değişiklikler olduğunu ifade etmeden geçemeyeceğim.
Sıfırdan ileri seviye SEO Dersleri serimizin bu bölümünde alan adı içerisinde anahtar kelimenin bulunmasının öneminden bahsedip bu durumun sonuçlarını yorumlayacağız.

Keyword Domain Nedir?

Kabaca bir alan adının hedeflenilen anahtar kelime ile aynı olması durumunda buna keyword domain denir. İki farklı tipte karşımıza çıkan keyword domainler Google gibi arama motorlarının sıralamalarını etkilemektedir.

Ancak keyword domainlerin sıralamaya etkisini incelemeden önce şu iki terime değinmekte fayda var, bunlar:

  • Tam Eşleşen Domain(EMDExact Match Domain):

Örneğin Google’da “finans” terimini arattığınızı farzedelim, “finans.com” bu arama terimi için Tam Eşleşen Domain(EMD) olacaktır.
EMD “pazarlama.com” gibi tek kelimelik veya “onlineitibaryonetimi.com” gibi bir anahtar kelime grubu da olabilir.

  • Kısmi Eşleşen Domain(PMDPartial Match Domain):

PMD’yi de bir örnekle açıklayacak olursak;
– Paypal : paypal.com
– PayTR : paytr.com
– PayU : payu.com.tr
Bu örnek sitelerde “pay” kelimesi anahtar kelimedir ve domainin yarısını oluşturmaktadır. Alan adının bir kısmı anahtar kelime ile örtüştüğü için Kısmi Eşleşen Domain olarak nitelendirilir.

Keyword Domainlerin Sıralamaya Etkisi

Keyword Domainlerin sıralamaya etkisini gözlemlerken -tıpkı daha önceki derslerimizde yaptığımız gibi- searchmetrics.com‘un tam eşleşen domaine sahip 10.000 anahtar kelime üzerine yapmış olduğu çalışmanın sonuçlarından yararlanacağız.

Keyword Domainlerin sıralamaya etkisi grafiği
Keyword Domainlerin sıralamaya etkisi

2014 yılında arama motoru sonuçlarının %8’i domainin içerisinde anahtar kelimeyi bulunduruyor. 2015 yılına baktığımızda ise bu değerin büyük bir düşüş yaşayarak %5.5 seviyelerine geldiğini görüyoruz. Yani %30 – 32 oranında bir düşüş söz konusu.

Grafikte “Correlation Factor” olarak belirtilen değişim oranını göz önüne aldığımızda ise %2’lik bir düşüş söz konusu. Yani içerisinde anahtar kelime bulunduran domainler diğer sitelere göre %2 oranında daha düşük sıralama almış.
Bu araştırmalardan bir sonuca ulaşmadan önce Google çalışanlarından Matt Cutts’un şu tweetini inceleyelim:

Matt Cutts bu tweeti 2012 yılında Google algoritma değişiminden önce atmıştı. Bu tweet düşük otoriteye sahip Tam Eşleşen Domainlerin arama sonuçlarında gerilemesine sebep olacak bir algoritma değişiminin habercisiydi.

Ayrıca bu grafik Google algoritma değişiminin anlık değişimini gösteriyor:

Bu grafiğe göre EMD’lerin geçmişte ilk sıra civarında bulunan içerikleri ortalama 11. sıra civarına yerleşmiş.
12. ve 13. sıralarda bulunanlar ise ortalama 40. sıralara gelmiş. Diğer değişimleri de grafikten inceleyebilirsiniz.

PMD’lerin sıralamaya etkisi

Bu grafikten PMD etkisini gözlemleyebilirsiniz. Yatay eksen 4 Nisan ile 22 Ağustos tarihlerini gösteriyor. 4 Nisanda %5.5 seviyesinde olan PMD etkisi olan arama sonuçları 22 Ağustosta %4 seviyesine düşmüş ve bu aralıkta düzenli bir düşüş söz konusu.

Sonuç Olarak; Domain Seçiminde Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Şimdiye kadarki yaptığımız incelemelerden bir sonuç çıkartacak olursak:
Yeni bir domain alacaksanız alan adında anahtar kelimeden önce markalaşabilecek bir isim olup olmadığına odaklanmalıyız.
Bu sebeple bir anahtar kelime domain almak için çaba göstermektense yeni bir marka oluşturun ve yüksek otorite kazandırmaya çalışın. Domain otoritesi oluşturmak için bir önceki dersimizden yararlanabilirsiniz.
Önceki ders: Domain Otoritesi Nedir? Nasıl Yükseltilir?

Bu dersimizde Teknik SEO faktörlerinden Keyword Domainin Önemi konusunu inceledik. Sizin de eklemek ya da sormak istediğiniz bir şey varsa yorum kısmından yazabilirsiniz. Yoksa sitenizin yükselişini sürdürmesi için sonraki derslere bakabilirsiniz 🙂

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir