Ders3: SEO’da Heading(Başlık) Etiketi Kullanımı ve Önemi

Heading Etiketleri(Tag) sitede yazmış olduğunuz bir içeriği konularına göre alt başlıklara ayırarak daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanızı sağlayan etiketlerdir.
Sıfırdan ileri seviye SEO Dersleri serimizin bu bölümünde H1, H2, H3 gibi Heading Etiketlerinin(Tag)kullanımından ve bunların öneminden bahsedeceğiz. H etiketleri Google sıralamalarını etkiler mi? SEO Uyumlu bir makalede alt başlıklar nasıl kullanılmalı? gibi soruları cevaplayacağız.

H1 ve H2 etiketleri ya da başka bir deyimle başlık etiketlerinin sayfaya nasıl eklendiğine geçmeden önce bu etiketlerin arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamayı nasıl etkilediğini inceleyelim, bu etiketleri kullanmanın niçin önemli olduğuna bakalım.

Sayfalarda Neden H1 ve H2 Etiketi Kullanmalıyız?

Searchmetrics‘in Heading Etiketleri üzerine yapmış olduğu araştırmaları inceleyelim:

H1 Etiketi kullanımının arama motoru sonuçlarına etkisi

H2 Etiketi kullanımının arama motoru sonuçlarına etkisi
  • Sizin de dikkatinizi çekti mi? 2016 yılında yapılan incelemede 2. sıradan 20. sıraya kadar H2 etiketinin kullanımı bir önceki yıla göre %4-5 oranında yükselmiş.
  • Ayrıca şuraya da dikkat edin, hem H2 hem H1 etiketinin kullanım yüzdesi 20. sıradan 2. sıraya kadar kademeli olarak artmış.
  • Bununla beraber ilk 20 sıranın %80-90’lik oranda H1 etiketini kullandığı görünüyor. Sonuç olarak H1 etiketini kullanmak iyi bir sıralama almanın ön koşulu diyebiliriz.

2016 yılı araştırma verilerin göre kaynak kodunda H1 etiketi bulunan hedef sayfaların oranı bir önceki yılın verilerine göre neredeyse bütün sonuç sıralamalarında yükselmiş.
İşin ilginç yanı ise orantı katsayısının değeri: bu değer H1 için +%10 iken H2 için -%1. Google H1 etiketinin kullanımına vermiş olduğu sıralama puanını bir önceki yıla göre yükseltirken H2 etiketi için düşürdü diyebiliriz.

Bütün bunlara rağmen 2016’da ilk 10 sıradaki H2 etiketi bulunan sayfaların oranı bir önceki yıla kıyasla %74’den %77’ye yükseldi. Buna ek olarak sizin de görebileceğiniz üzere ilk 20’de bulunan bütün sayfalar H2 etiketi içermiyor. Özellikle 8 ve 10 arasında bir sıralamaya sahip sayfalarınıza daha fazla H2 etiketi eklemeniz sitenize rekabet avantajı sağlayacaktır.

Ancak bu H2 etiketini aşırı kullanmanız gerektiği anlamına gelmesin, neresi uygun ise oraya koymalısınız. Kullanacak olduğunuz alt başlıklar sayfanızın okunabilirliğini yükseltmeli, kullanıcılar için sayfa içerisinde gezinmeyi kolaylaştırmalıdır. Dolayısıyla Heading etiketleri kullanıcı deneyimini geniş kapsamlı bir şekilde yükseltmelidir. Ancak yine de bir sayı istiyorsanız her 150 – 200 kelime başına bir kez H2 etiketi kullanabilirsiniz.

H Etiketlerinin Kullanıcı Deneyimi İçin Önemi

Bir önceki dersimizde Meta Description kullanımının öneminden bahsetmiştik. Meta Description’da anahtar kelimenin geçmesi internet kullanıcısını bizim sitemize tıklamaya teşvik ederek tıklama oranını yükseltecektir.
Bunun ardından bizim sayfamıza gelen kullanıcı başlıkta aradığı kelime ile ilgili bir şey bulamazsa kısa süre içerisinde sayfayı terk edip hemen çıkma oranını yükseltecektir. Bu ise arama motorlarına negatif bir sinyal olarak iletilecektir.
Bunu önlemek için hem meta descriptionda hem Heading etiketlerinde doğru kelime kullanımına dikkat etmeliyiz.

Sayfa içerisinde heading yapılandırması
Sayfa içerisinde heading yapılandırması

Ayrıca sayfanızı alt başlıklar yardımıyla konulara göre ayırırsanız ziyaretçi için okunması kolay ve kolayca gezinebilen bir içerik sunmuş olursunuz.
Buna ek olarak ziyaretçinin spesifik olarak aradığı bir bilgi varsa doğrudan aradığı bilgiye ulaşmasını sağlayacak şekilde sayfanızı planlamış olursunuz. Bu şekilde ziyaretçinin aradığı bilgiye kolay ve verimli bir şekilde ulaşmasına yardımcı olup kullanıcı deneyimini yükseltebilirsiniz.

Heading Etiketleri Nasıl Eklenir?

Şimdi de bir sayfa içerisine H1 ve H2 etiketlerinin nasıl eklendiğini inceleyelim. Meta Description ya da diğer Teknik SEO Faktörlerinin aksine başlık etiketlerinin eklenmesi için ayrı bir eklentiye gerek yok.
Önceleri her sayfada yalnızca 1 kez H1 etiketi kullanılıyordu. Hatta Yoast SEO şu sayfasında hala her sayfada 1 kez H1 etiketi kullanılması gerektiğini söylese artık de işler değişti diyebiliriz.

Google Çalışanlarından John Muller H1 tagını birden fazla kullanmanın zararlı olmanın aksine çok faydalı olduğunu ve semantik SEO yönünden iyi olduğunu belirtti:

Ayrıca çoğu wordpress teması Title‘ı otomatik olarak H1 etiketi olarak ekliyor. H1 etiketinin yanı sıra H2, H3 ve diğer etiketleri wordpress düzenleyicisi üzerinden ekleyebilirsiniz.
HTML ve PHP sitelerde ise şu kodu kullanarak Heading etiketi ekleyebilirsiniz:

<body>
...
<h1>Örnek Başlık</h1>
<h2>Örnek Alt Başlık</h2>
...
</body>

Bu dersimizde Teknik SEO faktörlerinden Heading(Başlık) Etiketleri konusunu detaylı bir biçimde ele aldık. Sizin de eklemek ya da sormak istediğiniz bir şey varsa yorum kısmından yazabilirsiniz. Yoksa sitenizin yükselişini sürdürmesi için sonraki derslere bakabilirsiniz ?

SONRAKİ DERSLER:
Ders4: SEO’da Domain Otoritesi ve Yükseltme Rehberi


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir